Zondag 3 juli
We zijn ‘s middags al op tijd klaar met inpakken en zijn dus ruim op tijd in Schiphol. De auto staat op langparkeren. Ingechecked hebben we online. Dat ging prima. Stoelen ingedeeld zoals wij dat graag willen. Om 16.30 op weg dus naar London. Mooi uitzicht op de stad. De VdM gingen na afloop snel naar hun aansluitende vlucht. Wij hebben nog 2 uur pauze. Lekker gegeten bij een restaurant. Wachttijd valt dan dus erg mee. De Boeing 747 naar New York deed het prima. Geen vertraging en vanuit de lucht zagen we op talloze plekken vuurwerk in het kader van the 4th of July! Douane etc. zonder problemen gepasseerd. De taxi genomen naar Holiday Inn, Midtown, 57th street met een gekke zwijgzame chinees. Ook dat ging zonder problemen (60 dollar). Toen we het hotel ingingen kwamen de VdM 5 minuutjes later ook binnen…Vertraging vliegtuig, drukte bij douane en de subway zorgden voor 2 uur vertraging. Afijn, om 01.00 uur is iedereen gedouched en gaan we slapen. Ik ben om 3 en 5 uur wakker. Hoe ouder hoe meer last van de biologische klok denk ik. Uitgebreid met J gesmsd via What’sApp.

Maandag 4 juli
Fors ontbeten in het hotel. Voor 65 dollar (11 euro pp) scrumbled eggs, bacon, vers fruit, pancakes, turning bitches en koffie. Na het ontbijt hebben we fietsen gereserveerd voor morgen. Doorgelopen naar de metro Bij Columbus Circle. Uitgestapt bij de Staten Island Ferry. Na eerst wat te hebben gedronken zijn we een (gratis) tochtje gaan maken naar Staten Island en weer terug. Uitzicht is prachtig op de skyline van New York en The Statue of Liberty. Op de heenweg is het erg somber qua weer maar op de terugweg klaart het op en kunnen we toch nog mooie foto’s maken. Na deze boottocht lopen we door Battery park naar de WTC site. Daar zijn ze weer volop aan het bouwen. Veel amerikaanse vlaggen. Brandweerhelden overal benadrukt. Via Chinatown en het erg gezellige Little Italy (Mulberrystreet) naar de metro en terug naar het hotel. Zere voeten. ’s Avonds groot vuurwerk langs de Hudson. Erg druk. Na afloop bij een meeneemtent wat eten en drinken gehaald. Eindelijk de eerste Bud!
Om 23.00 allemaal in bed!

Dinsdag 5 juli.
Vanochtend hebben we de fietsen opgehaald. Mooie luxe fietsen. De families zijn opgesplitst vandaag. Wij zijn naar Central Park geweest (eerst ontbijt in een Grieksachtig diner) waar we een rondje hebben gefietst en hebben stilgestaan bij een baseballwedstrijd en het mozaïek van John Lennon (waar een van zijn grootste fans steeds was en af en toe bloemen neerlegde). Het staat vlak bij het appartement van John en Yoko. Daar is hij ook vermoord. Na het park zijn we naar Times Square gefietst. Wauw. Daar de fietsen neergezet en wat rondgekeken. The Naked Cowboy gezien. Een mooie Footlocker met onwijs veel basketballspul (en dus ook schoenen voor J en T + een broekje voor die ouwe). H heeft goed inkopen gedaan bij Always 21. Daarna doorgereden/geslalomd tussen auto’s en voetgangers naar de East Side om zo via de rivier naar de Manhattan bridge te rijden. Eerst in Little Italy wat gegeten. Lekker! De Manhattan bridge half opgereden en toen weer terug(‘’Uhhh ik heb geen zin meer’’). Via stoepen om files te vermijden zijn we naar de West Side gereden om via een vliegdekschip terug te komen bij ons hotel. Daar lekker gezwommen! Het was vandaag namelijk erg warm (30 graden, blauwe hemel) ’s Avonds hebben we de fietsen ingeleverd en zijn we op weg gegaan naar de ESB. (Empire State Building). De kaartjes konden we heel makkelijk in het hotel regelen. Het was heel druk in het ESB. Al met al (rij, lift, trap voor de laatste 6 etages, rondgang over het deck) zijn 2 ½ uur onderweg geweest. Op het deck hebben we het na een ½ uurtje wel gezien. Vreemd; zo hoog, geen zuchtje wind. De zon was net onder dus hebben we het gouden uurtje te pakken! Mooi uitzicht op NY! Op de terugweg hebben we bij Brooklyn’s Diner gegeten. Lekker! ’s Avonds is iedereen weer doodmoe (maar voldaan!)

Woensdag 6 juli
Opgesplitst. Wij zijn eerst gaan ontbijten bij een tent vlakbij het hotel. Daarna zijn we doorgelopen naar Central Park/5th Avenue. Begonnen bij de Applestore (24 uur per dag open), doorgelopen naar een geweldige experience; Abercrombie & Fitch. Een halfnaakte 6packer staat bij de ingang en iedereen wil bij hem op de foto. Dus ook H en T! De winkel zelf is heel donker en vol harde dreunmuziek. De verkopers zijn geselecteerd op hun dansvermogen/knapheid/sixpackgehalte. Afijn, kleren hebben we er ook gekocht. Daarna wat gegeten bij Smilers; lekker buffet eten. (T zelfs Maleis eten!). Via een stukje Berlijnse Muur langs het Moma naar het Rockefeller Centre. Lego winkel bekeken. St. Patrick’s gezien. Doorgelopen naar Grand Central met een indrukwekkend grote hal. Buiten een mooi uitzicht op het Chrysler gebouw. We hebben toen de metro genomen naar Soho (south of houston street). Daar zijn veel trendy winkeltjes maar ook….de Uggs-store! De vakantie van H is dus nu al geslaagd. J en T hebben bij de Evolution winkel een penisbotje gekocht van een Raccoon!. Speciale winkel met allerlei nep- en echte schedels/botten etc. Maar ook een genuin alien skull!

Met metro naar huis. Gezwommen en toen het hele verhaal van J aangehoord. Camera laten liggen in taxi, toevalligerwijs weten wat het nummer van die taxi is, politiewerk want niet willen afgeven en dus eindeloos wachten op politie etc. We zijn met zeven personen naar een eettent gegaan en hebben daar lekker gegeten. Aardige vrouw die ons hielp. Liet als souvenir wat luciferdoosjes en ansichtkaarten van het restaurant achter. Daarna zijn we naar Times square gelopen. Wow!!! Licht overal, mensen overal, naked cowgirls and boys (waarvan eentje met enorme hangtieten, geen gezicht!), druk, druk, druk. H en A naar always 21. B, J en T naar Footlocker. B t-shirt, J en T echte Air Jordans! T bovendien nog een airjordan broekje erbij (passend uiteraard bij schoenen!) (kosten; 150 dollar per paar en de broek was 45 dollar excl 8% btw). Via NY Yankees winkel en het hardrockcafé (gitaren van George en Paul gezien!) langs broadway terug naar ons hotel gelopen.

Donderdag 7 juli
J is naar Queens getaxied om zijn camera op te halen, De ietwat ongelukkig opererende taxichauffeur had toch maar besloten om het af te geven bij de centrale. J dus weer helemaal gelukkig! Meteen trakteerde hij op een Starbucks! Eventjes central park ingelopen en toen naar het hotel waar we keurig (zoals ’s ochtends aan de telefoon afgesproken met El Monte) om 12.30 werden opgehaald om naar Linden NJ te rijden. Daar uitgebreid voorgelicht etc voordat we konden wegrijden. Eerst naar de WalMart om uitgebreid inkopen te doen. We hebben geen kitchenette pakket genomen van 125 dollar met alleen maar voor vorken, borden etc. Die hebben we dus voor 50 dollar aangeschaft bij de walmart. Na het verorberen van een heerlijk subwaybroodje en twee bekers melk is T achter het stuur gekropen en zijn we naar Pennsylvania gereden. Na ruim 2 uur rijden stoppen we bij Robin Hill, Lenhartsville. Geen office maar enkele enthousiaste kampeerders brengen ons naar een plek waar we kunnen staan. Daar komen we er achter dat de tas van T is blijven staan in het ontvangstkamertje van El Monte in Linden….Zo ontzettend stom!!!

Pizza’s (geen succes) en aardbeien (wel lekker!) gegeten. Daarna zijn de bedden opgemaakt en zijn we gaan slapen. Besloten om morgen een rustdag te maken. De sfeer op de camping is erg relaxed en we moeten toch iets regelen met de tas dus we blijven een extra nachtje hier.

Vrijdag 8 juli
El monte heeft een taxi geregeld die de tas op de camping komt afleveren. 300 dollar lichter maar de tas terug. De hele dag is het grauw en regent het licht. A en J hebben inkopen gedaan voor de bbq; bier, wijn en hamburgers! Kids hebben paar keer gezwommen in zwembad. Verder niets gedaan.

Zaterdag 9 juli
Vanochtend zijn we op zoek gegaan naar de Amish. Lancaster bleek druk en klein en onvoldoende interessant om te stoppen. Dat deden we in Intercourse. Bird-in-hand lieten we links liggen maar Intercourse zijn we doorgelopen. Een aantal winkeltjes bij elkaar zorgden voor een leuk sfeertje. T heeft stoere mannenuggs gekocht! (200 dollar=140 euro) en M echte uggshandschoenen. Volop Amish zien rondrijden in hun karretjes. Bijzonder gezicht.

De omgeving is bezaaid met witte boerderijen met overal dezelfde silo’s. We hebben bij Weis supermarkt goed inkopen gedaan. De reis richting Washington verliep prima. Getankt (1 dollar per liter). Cherry Hill Park is een grote camping helemaal ingesteld op Washington. De Vdm komen een ½ uurtje na ons het terrein op. J heeft een paaltje aangereden en heeft een beschadiging aan zijn RV. Balen. Italiaanse prut gegeten en in het donker (tot 10.00 PM) gezwommen tussen allemaal torren in. Gedouched en naar bed.

Zondag 10 juli
‘s Ochtends om 8.55 moesten we de bus pakken bij de camping om naar de metro te gaan. 25 minuten tochtje voor 1.25 dollar pp. Bij de metro (start; Green Belt) mbv hulpje bij de metro kaartjes gekocht. In Washington uitgestapt bij de National Archives. Wij zijn eerst naar het White House gegaan. Het was rustig. De stad zelf is überhaupt rustig en heel groots opgezet. De musea zijn enorm. De Mall is erg lang en breed. Arlington Cemetery is enorm. We zijn bij John Kennedy geweest en bij het graf van de onbekende soldaat was er een potsierlijke wisseling van de wacht.
Klein detail van deze dag; H.E.E.T!!! Tegen de 40 graden dus we waren op sommige momenten helemaal klaar met het lopen. Ik en J kregen na de wandeling naar Lincoln (via het Washington- en het Vietnam monument) de rest nog mee naar Arlington maar daarna moest ik een taxi beloven naar het Air en Space Museum. Dat hebben we gedaan. (15 dollar). Museum is gratis maar ziet er niet zo uit. Maanlander gezien, stuk maan aangeraakt, de spirit of st. Louis gezien, de Kitty Hawk, spoetnik, hubbletelescoop, Skylab……
Terug om 17.30 om laatste bus niet te missen. Thuis tortellini gegeten zonder bier want op zondag verkopen ze geen bier?!?!
Maandag 11 juli
De Interstate 95 afgereden naar het zuiden. Washington, Richmond Virginia en eindigend bij een KOA in Smithfield North Carolina. Het is ongeveer halverwege Charleston South Carolina waar we morgen hopen aan te komen. Onderweg 2x gestopt om wat te drinken en te eten. Om 15.30 aangekomen dus tijd genoeg voor de grote outlet die hier is. We hebben allemaal wat gescoord behalve M. Na de outlet eerst boodschappen gedaan bij de Foodlion. Eindelijk is er bier te krijgen in een supermarkt….
’s Avonds gebbq’ed met z’n allen; gezellig. Het was een mooie hete dag met een zwoele avond en een erg warme nacht (zweten!)

Dinsdag 12 juli
Via Myrtle beach naar Mount Pleasant gereden. Dit is een voorstad van Charleston. Mooie KOA aan een meer waarin aangeraden wordt om niet in te zwemmen ivm aanwezigheid van alligators en slangen….
BBQ met VdM. Erg warme dag. Voordat we naar de camping reden hebben we eerst een bezoek aan een oude plantage gebracht; Boone Plantation. Mooi oud gebouw met een zeer mooie oprijlaan van hele oude laaghangende bomen met het zo bijzonder makende hangende Spaanse Mos. Rondleiding met kar over het terrein en eentje door het huis. Bijzonder waren de slavenhutten.

Woensdag 13 juli
Wederom erg heet. Ook voor deze streek bijzonder. Gevoelstemperatuur ligt rond de 45 graden!!! Wij hebben rustig opgestaan en ontbeten en daarna gefrustreerd door Charleston gereden omdat we geen parkeerplek konden vinden. We zijn toen eerst maar naar een Tanger outlet gereden. Daar hebben we behoorlijk kunnen scoren! Zelfs een Levi’s spijkerbroek voor M! De temperatuur is bijna te heftig. Elke shop is geairconditioned en dus heerlijk om in te gaan. Om 17.00 gaan we met een watertaxi naar Charleston. Mooie parkeerplaats kunnen vinden. Charleston is een plaats onamerikaans met mooie rustige straten met prachtige huizen. Jammer dat het nog steeds niet te harden is qua temperatuur. Met bootje terug in schemering; mooi uitzicht op mooie lange brug en vliegdekschip. In de verte zien we bliksemschichten. Vlug naar camping gereden ivm de te verwachten onweersbuien maar het blijft droog. Wat knakworsten en mais opgewarmd en wat sla erbij. Naar bed!

Donderdag 14 juli
’s Ochtends een bezoek gebracht aan het vliegdekschip de USS Yorktown. In de jaren 40 gebouwd en in 1975 een museum geworden. 2 uurtjes hier doorgebracht. Daarna doorgereden naar Savannah. Hier niet gestopt ivm regen en geen tijd. Doorgereden naar St. Marys net nog in Georgia. Onderweg enorm veel regen gehad. Op de camping helemaal droog. Lekkere grote biefstuk gebakken! Hadden we onderweg gekocht in een grote supermarkt!

Vrijdag 15 juli
De ochtend begon met een ontbijt bij de aardige koa-mevrouw die voor ons wafels had gebakken. Lekker jus en/of koffie erbij! Met een kerel gesproken over het weer etc in Florida. Dezelfde meneer bood mij even later zijn pickup aan om naar het strand te gaan!
Maar nadat J en T de kinderen vermaakt hadden in het zwembad zijn we dan toch om 12.00 vertrokken richting Titusville.
Florida schijnt de SunShineState te zijn maar wij hebben niets anders dan regen gezien. Echt dramatisch. Op de camping blijft het doorregenen dus voor het eerst dat we in de camper moeten eten. Tijdens het afwassen hebben J, A en H nog wel even lekker kunnen hakken tijdens het afwassen!!!

Zaterdag 16 juli
Na ons ontbijt te hebben verorberd maakten wij ons klaar om te vertrekken naar Fort Myers, Florida. Onderweg zijn we nog even gestopt bij een strandje aan de Atlantic ocean waar we alle vier lekker verbrand zijn. Na drie uur rijden zijn we aangekomen in Fort Myers. Een camping vlakbij de zee. Het is duidelijk geen hoogseizoen. Geen mens aanwezig in het office en overal plaats. Eerst maar eens de zee gaan bekijken. Mooie ondergaande zon! Macaroni met lekkere saus en halfbevroren rosé aan het net iets te kleine tafeltje opgegeten. Daarna wat Starbucks en Ben&Jerry’s ijs.

Zondag 17 juli
Vandaag hebben we gefietst op het eiland van Santibel. Kilometertje of 25 gefietst. Mooie fietspaden. Gewaarschuwd werden voor alligators maar niets gezien. Het hoogtepunt was een schildpad (kilootje of 50) en verschillende ibissen. Onderweg nog een gesprekje gevoerd met een vrouw wiens grootouders geboren waren in Nederland. Erg heet op de fiets. Om 16.00 ingeleverd. Toen hebben we nog een bezoekje gebracht aan het beach waar we eerder met de fiets ook terechtgekomen waren. Echter heel bijzonder; binnen 20 minuten was het weer 360 graden gedraaid. Van een bloedhete zon met een blauwe lucht in een gitzwarte lucht, lichtflitsen en een enorme temperatuurdaling. Terwijl wij in een piswarme Golf van Mexico liggen zien we de lichtflitsen in de verte tekeergaan.
In regen naar huis en daar dus maar aan de overkant van de camping uit eten gegaan. Lekker Italiaans! In de camper hebben de kinderen nog een stevig partijtje gekaart!

Maandag 18 juli
Vertrokken naar Naples. Via een mooie kustweg zijn we aangekomen bij de everglades. Als eerste hebben we een airboat genomen. Met een enorm lawaai varen we soms erg hard over de wateren van de everglades. Tussen de mangroven slalommend varen we naar alligators die door onze “piloot’ gevoerd worden met marshmallows. Ook ik geef er eentje!

Na deze heftige lawaaiige tocht gaan we voor de manatees (lamantijnen) naar twee rustig varende bootjes die ons naar de dieren brengen. Enorme zeekoe-achtige beesten die leven van zeewier. Ook hier zagen we alligators. Op het einde zagen we nog de bold eagle; het symbool van de VS! Een klein regenbuitje hinderde ons tochtje niet. Toen we doorreden naar Miami kregen we weer wel onze gebruikelijke regenstortbui! De camping is triest in de regen. De volgende ochtend blijkt dat het in de zon wel meevalt. Eten doen we helaas weer in de camper omdat het werkelijk stikt van de muggen. Oh ja dat is waar; ook bij de everglades stikte het bij de airboat en in het gebouwtje van de airboaten van de muggen. We zijn allemaal gestoken maar A met name.

Dinsdag 19 juli
De camping is een mooie. Erg rustig, dus we hebben wederom een zwembad voor onszelf. A gejonasd! We zijn eerst naar Homestead gereden om te tanken en boodschappen te doen. Bij de Walgreens eindelijk een basketballblad gezien. Bij een andere evergladesingang een trail(tje) gelopen. Daar enkele schildpadden gezien en een grote (brul?)kikker. Ook nog enkele gierachtige vogels gespot. Wederom een groot aantal muggen aanwezig…
Naar Key Largo gereden. Mooie camping (wederom erg rustig) met een duur(=90 dollar) plaatsje aan een mooi water.
De kinderen hebben in dit (zoute)water maar vooral in het zwembad uren gezwommen. Gegeten hebben we in de camper omdat het wederom weer muggentijd was…Na het eten komt er een karretje langsrijden die de hele camping verneveld om de muggen te doden/of weg te krijgen. We gaan met ons 4tjes naar het zwembad (21.30) om daar lekker het hele bad voor onszelf te hebben. Om 22.00 werden we eruit gezet en hebben we bij de VdM’tjes nog wat gedronken. En toen naar bed. Morgen snorkelen!

Woensdag 20 juli
Gesnorkeld! Voor het eerst (gold voor iedereen) hebben we gesnorkeld. 2 uur lang vissen, koraal en planten bekeken onder water. Mooier dan het mooiste aquarium! Met een catamaran eerst een uurtje varen en daarna werden we op twee plaatsen losgelaten om te gaan snorkelen. Techniek was voor niemand een probleem. Achteraf hebben we wel een probleem met het insmeren; we zijn allemaal verbarnd op onze ruggen. Ik zelfs behoorlijk fors getuige de twee blaren die zijn ontstaan…De komende nachten worden op de zijkanten doorgebracht. De VdM hebben een lekke band. Daarom rij ik als buschauffeur om iedereen bij elkaar te houden. Lopen is echt geen optie. Op de tweede rit om M en J op te halen die wat boodschappen hebben gedaan rij ik over ene te hoog drempeltje; met veel lawaai komen erg veel bordjes en glazen naar beneden. Gelukkig redden we het met de overgebleven bordjes en bekers nog twee daagjes. ’s Avonds nog lekker in het zwembad gelegen en helaas ’s avonds in de camper gegeten ivm de muggen.

Donderdag 21 juli
Voordat dat de lekke band geregeld is…Deze ochtend hebben ze ieg weer een nieuwe linkervoorband en rijden ze eindelijk weer eens een lekker eindje weg. Zij rijden naar de camping in Miami om verder geen risico te lopen. Wij gaan de Keys op. We komen tot Marathon maar besluiten daar om te keren omdat de dolfijnenopvang erg prijzig is. Gelukkig is de weg erg mooi voorbij Islamorada. Prachtige eilandjes, aan weerszijden groene wateren (de Atlantische oceaan en aan de andere kant de baai van Florida), de mooiste huizen aan de mooiste plekjes. Op Key Largo hebben we wat boodschappen gedaan en hebben we een riflerange aangedaan!!! Een winkel met allerlei guns, de een nog heftiger dan de andere.Voordat we alle veiligheidsvoorschriften gelezen hadden en alle papieren hadden ingevuld ivm verantwoordelijkheden van de ouders waren we een half uur verder. We werden geholpen door een aardige vent (overigens in de winkel gewoon rondlopend met een wapen op zijn rug…) die ons heel duidelijk uitlegde hoe alles gedaan moest worden. Veiligheid, veiligheid boven alles. Per persoon legde hij uit hoe te laden en te schieten. “now the gun is loaded”. We kregen een vel met de contouren van een lichaam om op te richten. De eerste twee kogels van mij (T) waren indrukwekkend. De man wilde mij meteen lid maken van de schietclub!!!
We kregen een bril en gehoorbeschermers op. En toen konden we een doosje van 50 kogels leegschieten. Met name J vond dit het hoogtepunt van de vakantie. Lege hulzen werden handenvol meegenomen en J werd door de meneer beloond door hem een een hangertje mee te geven; de stars and stripes met eagle met aan de andere kant de naam van de winkel.
Hierna zijn we doorgereden naar de camping in Miami waar de VdM ons opwachtten. Buiten gegeten want geen muggen! Helaas geen bbq (verboden), dus onze zak houtskool blijft onaangebroken.

Vrijdag 22 juli
’s Ochtends vroeg wat eerder opgestaan ivm opruimen van de camper. Het bestek, bekers (wat over is tenminste) en nog te gebruiken etenswaren gaan allemaal in een grote zak op de picknicktafel zodat (hopelijk) iemand anders er nog wat aan heeft. Per slot van rekening hebben wij dat ook een keer meegemaakt met een duitser die van zijn spullen af moest.

De camper zonder problemen afgeleverd bij El Monte. Uiteindelijk 24 mijl teveel gereden (dus 2024 mijl in totaal=3256 km). Niets extra hoeven betalen omdat ik ook iets meer in de tank aan bezine had dan eigenlijk nodig was. De prijs van de benzine is overigens ongeveer $3,75 per gallon dus zeg maar 70 eurocent per liter. Ons verbruik is natuurlijk veel hoger dan een normale personenauto maar hoe dat verbruik is weet ik niet. De campingplaatsen varieren van 40 dollar tot 90 (uitzonderlijk vanwege mooi gelegen plekje aan water).

De VdM waren wat langer bezig ivm de lekke band en het ongelukje met het paaltje.Uiteindelijk hebben we de taxi genomen naar het DaysInn-Thunderbird hotel. Dit hotel hadden we eergisteren besproken via internet (bookit.com). 150 dollar voor 1 4-persoonskamer. De tocht duurde erg lang. Miami is toch wel erg groot….Al met al kostte de taxi dus 120 dollar. Na de lunch (bij KFC en BurgerKing) hebben we de bus genomen. Dat duurde dus ook erg lang. Voordat we in Downtown Miami waren…1.5 uur!!! Langs de American Airlines Arena gekomen (home of the Miami Heat) en wat rondgelopen bij de Bayside Marketplace. Was een beetje te toeristisch dus we hebben snel de taxi genomen naar Sobe (=South Beach). Op de Ocean Drive uitgestapt. Prachtige boulevard met palmbomen en mooie (art deco) hotels. Alleen het volk wat daar rondliep bij de cafe’s en restaurants was errrrrug ordi! Overgepimpte (met name negers) mannetjes met te dikke, in te kleine bikini’s, rondparaderende negerinnen. Aan het eind van de Drive werd het weer wat normaler qua mensen. Bij de Starbucks een frapuccino etc genomen. Op de Lincoln Rd lang rondgelopen. Veel restaurantjes in een autovrije zone. Leuke winkeltjes. J een handdoek gekocht van een 100 dollarbiljet en H een broekje met Miami Baywatch tekst erop.Om 20.10 zou de shuttle rijden vanaf Collins/17th street. Die hebben we niet gezien dus hebben we wederom maar weer de bus genomen. Klein detail; ondertussen was er een wolkbreukje losgebarsten boven Miami. Binnen no time waren we allemaal doorweekt. In de halfuur durende busrit droogden we een heeeel klein beetje op maar toen we het hotel binnen renden waren we toch nog doorweekt omdat het werkelijk stortregende! Kletsnat hebben we onze sleutels en bagage in ontvangst genomen. Boven hebben we ons omgekleed en hebben we in het hotel nog wat gegeten. Live muziek!

Zaterdag 23 juli
Ik ben om 7.00 uur wakker. Heb gelezen over heftige aanslag in Noorwegen en ben toen opgestaan. Lekker geslapen; schoon bed, geruisloze airco en geen muggen! Op balkon aan dagboek gewerkt. Prachtig uitzicht op oceaan, palmbomen, zwembad, zonnetje en Trump tower.
Om 17.20 vertrekt het vliegtuig dus we hebben nog maar een paar uur en we besluiten om naar een nabijgelegen mall te gaan. Ruim op tijd terug in hotel. Even nog naar de oceaan gelopen en toen alles klaargemaakt voor de thuisreis.

Zondag 24 juli
Zonder problemen thuisgekomen. De jetlag valt enorm mee.